D-vitamin

För en och en halv månad sen började jag en utbildning. Då försvann resten av mitt liv, inklusive den här bloggen, puts väck bara. Nu börjar jag hitta in i rutiner igen.

Imorse läste jag i GP att det finns bevisade samband mellan d-vitaminbrist och inflammatoriska- och autoimmuna sjukdomar. Jag har aldrig hört det förut. Lätt att jag ska börja äta d-vitamintillskott! Undrar om man köper såna D-droppar som barn äter, någon som vet? Jag kommer ihåg att jag tyckte mycket om mina AD-droppar (nu har de tagit bort A-vitamintillskottet, därav D-droppar). Det smakade gott!

Tyvärr verkar inte artikeln finnas på internet, men jag hittade en jättegammal artikel i Sydsvenskan här.

D-vitamin får man för övrigt från solen - en motivation till fler utlandsresor alltså! Borde man inte kunna få det receptbelagt tänker jag nu...

Kommentarer
Postat av: Strössel

Läste samma sak i Illustrerad Vetenskap (tror jag det var). Nu börjar D-vitaminboostingen! :)

2010-10-06 @ 01:37:34
URL: http://bahasas.blogspot.com
Postat av: Magkänsla

Mot apoteket! WROOOM! :)

2010-10-06 @ 09:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0