Betraktad under middagen

I lördags åt jag middag med en kompis. När jag hade ätit upp och lagt ifrån mig besticken utbrister min kompis: "Vad bra du äter, vad stolt jag blir!" Jag tittade upp för att kontrollera att min kompis inte hade förvandlats till min farmor helt plötsligt, men så var det inte. Kompisen satt kvar och log uppmuntrande, jag försökte le tillbaka men kände att det nog mest liknande en konfunderad grimas. Har jag kommit till den punkten då mina kompisar ihärdit iakttar vad jag stoppar i mig, och efter det drar slutsatser kring mitt hälsotillstånd? Kanske.

Jag har redan berättat för min kombo att om jag slutar äta frukost är det riktigt illa. Jag kommer förmodligen inte säga något men om jag inte äter frukost har skovet gått rätt långt. Om hon märker att jag börjar äta dåligt kan hon köpa hem speciella grejer som hon vet att jag gillar för att jag ska få i mig lite kalorier. Gulligt.

Tänk om det här har spridit sig?! Jag märker ju att kompisarna sneglar lite oroligt på varandra när jag äter dåligt. Sen kan det komma ett försynt "hur mår du Hanna?". Beroende på vilka som är där svarar jag sedan antingen "Bra! Det är bra! Eller, helt okej i alla fall, jag har nyss ätit bara" eller så kan jag säga "Det är skit, men nu pratar vi om något annat". Har det här lett till att mina vänner nu betraktar mig varje gång jag äter för att liksom få reda på min medicinska status?

Jag kanske helt enkelt borde inleda varje måltid med en utvärdering av mitt hälsotillstånd; "idag go' vänner mår jag prima! Inga problem i magtrakten. Hugg in!" Eller vad som nu passar in beroende på mitt medicinska tillstånd.

Kommentarer
Postat av: Strössel

Du kunde kanske ha med dig ett förtryckt litet blad med kryssalternativ, där du fyller i vad som passar för dagen? :)

Eller också frågar du helt enkelt dem som fäller kommentarer, vad de undrar över.

Det är inte klokt så mycket fokus det blir på sånt här - både hos en själv och omgivningen. Jag tycker du klarar dig riktigt bra . du skriker och sparkar i alla fall inte omkring dig! :)

2010-05-26 @ 22:59:20
URL: http://bahasas.blogspot.com
Postat av: Huskatt

Nu har jag inte läst så långt i din fina blogg (bara en bit) och...ont i magen vet jag en del om.

På något sätt kanske det är skönt att veta VAD som är tokigt i magen? Jag vet inte, gissar vilt här :D

Min mage...tja...den är som den är, precis vild ;)

2010-06-10 @ 23:57:57
URL: http://huskatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0