Lugnande besked...

Fick brev från sjukhuset igår, provsvaren från koloskopin som jag gjorde för ett par veckor sen. "Man såg en inflammation i slemhinnan. Dock inga cellförändringar." Tack!

Det är det jag har gått och varit småorolig för sen undersökningen, att jag helt plötsligt ska ha fått cancer och hela mitt liv vänds upp och ner. Men nu kan jag alltså andas ut.

Det faktum att jag inte hade någon med mig på koloskopin spädde lite grann på min oro tror jag. Jag funderade på om jag skulle be någon att följa med men så tänkte jag äh, så larvigt, det behövs ju inte. Ibland är man så dum alltså. Inte för att jag hade behövt hålla någon i hand eller så, men man är ju precis dyngrak när man ligger där. Trots att man tycker att man är helt med och förstår allting så är allt en enda stor fylledimma efteråt. Jag har vaga minnen av hela undersökningen, men det är jobbigt att inte komma ihåg exakt vad läkaren sa.

Det är också jobbigt att känna den där lite bakisaktiga ångesten när man inte vet riktigt vad man själv har sagt, men det är ju ett mindre problem i sammanhanget. Fast... har man varit på fest kan man alltid ringa en kompis och fråga - nästa gång får helt enkelt någon följamed på partyt. För oh vilket party det är... not.

RSS 2.0