Sit-ups och du blir frisk!

Jomensåatt, mår rätt fint. Glömmer att ta min medicin hela tiden. Vet inte varför det fortsätter hända efter femton år. Borde man inte få in någon slags rutin? Alltid när jag har släckt: Jävlar! Medicinen... Och precis när jag började slumra in. Det är ju hopplöst alltså.

Jag läste i ett forum för ett tag sen där det var någon som påstod att kronisk tarminflammation beror på att man rör sig för lite. Personen i fråga hade börjat göra sit-ups och armhävningar varje kväll och därigenom blivit helt frisk!? Är det inte fantastiskt? Jag ska genast sätta igång! Han/hon rekommenderade tjugo stycken av varje, men det viktigaste var egentligen att man blev trött. Låter ju hur enkelt som helst, och här håller jag på och larvar med mediciner. Ska jag fortsätta träna mina fyra-fem gånger i veckan? Det framgick inte av inlägget nämligen. Några tankar?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tränar 5-9gånger i veckan och det har inte gjort mig frisk, alltid bra att träna men behöver inte alls göra en frisk...

2010-05-10 @ 18:52:28
Postat av: Magkänsla

Exakt. Jag fattar faktiskt inte hur man kan komma på att folk skulle bli friska av att göra några sit-ups på kvällen. Jag blir uppriktigt sagt upprörd av ett sånt påstående. Kanske ska förtydliga med att säga att ovanstående inlägg var djupt ironiskt.



Peace, Hanna

2010-05-10 @ 21:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0