Helminthic therapy

Det finns möjligtvis en sak som jag tycker mer illa om än ljudet av frigolit, smaken av gammal potatis eller stanken av mäns fotsvett: Parasiter. Jag är nästan inte rädd för någonting men jag hatar parasiter. Själva tanken på larver och iglar som lever på mitt blod eller min vävnad och äter på mig gör att det kryper i hela kroppen och jag måste hoppa upp ur stolen och skutta runt lite idiotiskt för att få bort känslan.

Nu läste jag det här. Det finns alltså forskning som visar att det är möjligt att behandla Ulcerös Colit, Crohn och IBD med några j-vla maskar! Oh, jag vill liksom använda tre utropstecken! Maskar?! Inuti mig?! Aldrig i livet säger jag bara. Över min effing döda kropp!

Behandlingen kallas även worm-therapy och det går alltså ut på att man introducerar ett mindre antal maskar i kroppen och detta ska balansera immunsystemet. Det finns massor av information att botanisera bland på internettet för den som är intresserat. Bland annat kan man läsa att "Extensive research and clinical trials have demonstrated that the introduction of small doses of intestinal worms may be effective in the treatment of asthma, allergies, and some autoimmune conditions."

Huvva.


En mask, någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0