Viljestyrka

Ibland funderar jag på om min viljestyrka är större eller mindre än andras. (Med andra menar jag såna där kärnfriska människor ;) )

Framförallt på mornarna kan det ju vara sådär skitjobbigt med motivationen. Man ska börja upp och röra sig, får världens magknip och så vill jag bara krypa ner under täckena igen. Skulle jag ge efter för det där varje gång skulle jag inte få mycket gjort, det är ett som är säkert.

Men jag kan också tänka att jag lyssnar mer på kroppen än en kärnfrisk människa gör, och det är här frågeställningen kommer in. Antingen är det så att jag vet att det är ovärt att tvinga sig att göra saker när man egentligen inte orkar och därför kan jag finna mig i att stanna hemma ibland när jag mår för dåligt. Eller så är det så att jag i själva verket tvingar mig själv att göra saker så himla ofta för att det är ovärt att ligga hemma hela tiden, och så ibland väljer jag att inte göra det. Jag vet inte om det är viktigt att veta hur det ligger till... förmodligen inte.

Jisses vad jag svamlar. Det här makes verkligen no sense, för att vara lite svengelsk. Fattar ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0