Kontaktpunkten

Jag har skjutit Apoteksbesöket framför mig alltför länge nu. Jag vet att mitt frikort är slut och ser inte fram emot den stora klumpsumman som jag kommer att behöva betala. Idag var jag ändå duktig; jag tänkte att nu är det tamigtusingen dags. Så jag knallade dit, bara för att upptäcka att mina recept var slut. Alltså, tjena stenkoll liksom. Så nu har jag gått med i Kontaktpunkten. Det är något slags försök att modernisera sjukvården tror jag. De ska kunna hjälpa en med tidbokning, rådgivning, förnyelse av recept och intyg, remissfrågor, rökavvänjning (jo, faktiskt) och synpunkter och klagomål.

Trots det moderna initiativet måste man, för att kunna logga in, vänta på ett brev* där inloggningsuppgifter (och instruktioner) står. Så jag lär väl återkomma nån gång nästa vecka med hur det funkar...

*Ett brev är ett meddelande, ofta skrivet på papper, som har placerats i ett så kallat kuvert. På kuvertet står din adress och ett frimärke är fastklistrat i övre högra hörnet. Brevet utdelas vardagar av en person som kallas brevbärare. Denna meddelandemetod var mycket vanlig under 1800- och stora delar av 1900-talet. Kallas även snigelpost.

Kommentarer
Postat av: Adela Lundstedt

Vad intressant dina inlägg verkar vara. kommer definitivt läsa på din blogg igen! (: Hoppas du har en kul helg =)

2011-02-23 @ 12:11:05
URL: http://jade.se/reseerbjudanden
Postat av: Magkänsla

Hej Adela,



Tack för din kommentar och kul att du har hittat hit!



Kramar,

Hanna

2011-03-02 @ 16:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0