Jag kommer nog inte bli så gammal

Jag brukar säga att jag kommer att bli ungefär 65 år gammal. Det känns så. Folk brukar tycka att det är synd, att jag borde satsa på att bli äldre. Men jag vet inte. Jag är också lite rädd för att tänka på det, jag har nämligen helt insett att jag förmodligen kommer att få någon obehaglig form av tarmcancer och allt blir jättejobbigt och så dör jag. Vid 65.

Det kan tyckas onödigt att tro det här, det kanske inte alls blir så. Jag vet inte heller varför jag tror att det är såhär det kommer att bli, är det för att jag försöker förutse det så att jag inte tycker att det blir alltför jobbigt om det faktiskt händer?

Det kan också vara så att jag har så mycket att göra hela tiden så ibland känns det som att jag kommer att vara så slut vid 65 så då får det fanimej vara bra.

Äh. Jag vet inte. Förlåt. Jag är uppåt, egentligen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är en 21 årig tjej som fick diagnosen Ulcerös Colit för ca 1 år sedan, men har haft en del problem under den korta perioden (och långt innan det). Men jag ville bara säga att jag känner igen mig i det du skriver. Jag inbillar mig med att jag inte kommer leva till längre än ca 65, om ens det, och att jag kommer få cancer eller ngt annat otrevligt. Min kompis brukar tycka att jag låter så deppig när jag tänker så, men jag anser att jag snarare är realistisk. Det kan ju faktiskt hända. Tycker jag drabbas av massa konstiga saker. Förra året blev jag rikigt orolig då jag fick veta att jag hade flera proppar i benet ( som sedan visade sig vara ofarliga, men ovanliga vid min ålder) Känner mig liksom åldrad i förtid, och inbillar mig ibland att jag är i klimakteriet.

Jag vet att jag låter lite hypokondrisk, men det är svårt att inte göra det när man skall förklara.

Men nu har jag skrivit en massa saker, och ville egentligen bara säga att jag förstår hur du tänker!



Kram Anna

2011-04-17 @ 16:00:11
Postat av: Magkänsla

Hej Anna,

Tack snälla för din kommentar! Så himla skönt att höra att någon förstår precis vad jag menar. När jag skriver ner nåt sånt här ser jag ju att det ser lite konstigt ut, och så funderar jag på om någon överhuvudtaget förstår vad jag menar.



Vi kanske skulle ta och peka finger åt den här känslan, Anna, och leva tills vi är 130? What say you? ;)



Kram Hanna

2011-04-18 @ 09:40:44
Postat av: lovisa

godmorgoN:)

2011-04-18 @ 10:10:54
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: elin

Hej!

Jag är exaaakt lika dan. Men jag är deremot lite värre. jag tror inte att jag blir äldre än högst 25. Jag kan liksom inte se mig själv bli "vuxen" skaffa familj, barn, hus, jobb... utan jag typ målar upp en bild av att jag är ett offer. Det är så skrämmande! Jag Hoppas verkligen ja blir mkt mkt mkt äldre, gärna över 100! Hoppas dom hittar på ett botemedel som gör mig frisk som en nötkärna för alltid!



KRAM!! är så lycklig över att du skriver den här bloggen, så ja får lite tröst ibland! när ingen annan förstår.

2011-05-08 @ 22:24:26
URL: http://melissaelin.devote.se
Postat av: elin

Hej ville bara säga tack för en fin blogg,och jag känner igen mig så. Tröttheten, jobbighetskänslan över att behöva förklara för andra. Och jag tror inte heller jag kommer bli så gammal känns som oddsen är rätt låga att bli äldre än70. Ta hand om dig!

Svar: Tack Elin för fina ord! Ta hand om dig! Kram
Hanna

2011-11-23 @ 23:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0