Vägra ge upp

Jag känner ibland som att jag har blivit bestulen på något eftersom jag har en kronisk sjukdom. Som att det finns vissa delar i mitt liv som jag inte kan styra eller ha kontroll över. Som att det finns gränser för vad jag skulle kunna göra eller klara av.

I dag läste jag en artikel om Jocke. Han är en lovande fotbollsspelare som fick UC när han var 19 år och har sen dess inte kunnat ge allt han har velat på fotbollsplanen. Efter en fjärde operation på ett år hoppas han nu kunna satsa fullt. Det är på något sätt inspirerande att läsa om personer som vägrar ge upp sina drömmar. Det går. Bara du sätter gränserna.

Läs artikeln här.

Kommentarer
Postat av: Harry

Har du sett detta?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/patienter-kan-fa-betala-mer_5980153.svd

Känns ju jättekul att vi kan få behöva betala ännu mer för våra mediciner...

2011-03-04 @ 12:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0